فعلا :
آنچه کادر باید بدانند : (جدید)
http://www.rahpouyan.com/article/showsub.asp?sid=945
سلام . اعیاد شعبانیه و امروزو به همه تبریک عرض می کنم
راستی چرا اقا نمیا ؟ نه ! چرا بیاد !!!؟ یه کمی دقت
روایت از امام صادق(ع) : به زیادی نماز و روزه ی مردم فریب نخورید. زیرا چه بسا انسان به نماز و روزه عادت کند تا جایی که اگر ترک کند به هراس افتد.
آنها را به راستگویی و امانتداری امتحان کنید.
امام زمان وقتی که می خواهد یارانش را انتخاب کند، در میان نمازگزارانی می گردد که راستگو و امانتدار هستند. نه در میان همه ی نمازگزاران؛ پس ویلٌ للمصلین چه معنایی می دهد؟؟!
صدق یعنی صافی؛ یعنی اطمینان داری که هر حرفی زد، به نفع تو است.حالا جامعه ما با صدق و راستی و معنویت و منطق در همه ارکان چقدر اشناست ؟ کافیه برای ظهور ؟ مطمئن نیستم
روایت از پیامبر اکرم (ص) : آیا می خواهید شما را به بهترین اخلاق دنیا و آخرت آشنا کنم؟
1. از کسی که به تو ظلم کرده است، بگذری.
2. کسی که با تو قطع ارتباط کرده است، تو با او ارتباط برقرار کنی.
3. به کسی که به تو بدی کرده است، خوبی کنی.
4. به کسی که در موقع نیازت به تو کمک نکرده است، موقعی که نیاز دارد کمک کنی
در جامعه ما این رفتار واقعا جا افتاده ؟ اینجوری نیستیم بخدا
برای ارتباط با امام جامعه ما شرایط لازمو داره ؟ ببینید
ذات بشر از آلودگی جسمی بیزار است. این حالت در فطرت انسان نهفته است. دو اتاق را در نظر بگیرید: یکی اتاقی که در آن بهترین و چشمگیرترین غذاها را گذاشته اند، اما هیچ اندازه به نظافت در و دیوار آن رسیدگی نکرده اند و دیگری اتاقی معمولی با غذاهایی ساده و معمولی، ولی با نظافت خیلی خوب؛ میل ذاتی شما این است که به طرف اتاق دوم می روی.
کسانی که ادبیات مصرف را در جهان امروز حاکم کرده اند، معتقدند مردم بیشتر از اینکه نگاه کنند که داخل یک بسته چیست، به بسته بندی و ظاهر آن نگاه می کنند. در نتیجه میل به نظافت و پاکیزگی جسمی یک میل فطری است؛ آلودگی جسمی همیشه نفرت زاست.
- انسان ها ذاتاً حاضرند نجاست و کثیفی ظاهری را تحمل کنند اما به کثیفی روحی نزدیک نشوند. یعنی نسبت به ناپاکی روحی خیلی بیشتر اذیت می شوند. چون ناپاکی جسمی با مواد شوینده براحتی پاک می شود ولی ناپاکی روحی به این راحتی از بین نمی رود.
- مثال: در مقابل یک خوک دو منظره ایجاد کنید: یک منظره لجنزار و نجاسات و دیگری منظره ی خیلی تمیز و خوب؛ این خوک مستقیم به طرف لجن می رود !
نتیجه: برای انسان کثیف، کثیفی مطلوب است و برای انسان پاک، پاکی.
امام پاک است؛ چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی. آیه ی شریفه ی قرآن راجع به لمس کردن می فرماید: لا یمسّه الّا المطهرون: قرآن را لمس نمی کنند مگر کسانی که پاک باشند.
اینجا منظور از «یمسه»، فقط لمس کردن آیه نیست؛ اگر بود می فرمود مسح نکنید این را مگر با وضو. اما می فرماید قرآن را لمس نمی کنند مگر کسانی که پاک باشند.
امام قرآن ناطق است. کسی امام را حس نمی کند، لمس نمی کند مگر این که پاک باشد.
به میزانی که پاک باشی، می توانی با امام رابطه برقرار کنی. به میزان ناپاکی روحی و جسمی ات، از امام دورتر می شوی.
دلایل دوری از امام زمان(عج):
1. آلودگی روحی و جسمی.
2. عدم اطلاع از اینکه میزان پاکی ما چقدر در میزان نزدیکی ما مؤثر است!
آیه ی قرآن: یا ایها الذین آمنوا اتقواالله و کونوا مع الصادقین.
امام صادق(ع) می فرماید: صادقین ما هستیم.
اول ارتباطت با خدا را بر مبنای تقوا بگذار و بعد بیا و با امامت باش.
به هر میزانی که انسان ها خودشان را پاک کنند، ارتباطشان با امام و با این موجود سرتا پا پاکی و عظمت بیشتر می شود؛ گفتیم که امام آب است، زلال است.
عقب تر یا جلوتر از امام حرکت کردن. جامعه ما یاد گرفته ؟ می تونه امتحان پس بده ؟ اینو دیگه اصلا مطمئن نیستیم . یعنی یقین دارم نه
آنقدر دور از امام حرکت می کند که مسیر امام را گم می کند و امام از چشمش غائب می شود!
می گوید من کجا و علی کجا؟! من کجا و سلمان کجا؟! آنقدر دور می شود که فکر نمی کند بتواند از امامش پیروی کند.
جمله ی مشهوری که باید آنرا در زندگیتان مصداق قرار دهید و صدها میلیون تجربه در پشتش وجود دارد:
آقا امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید:
نمی بینم افراط گری مگر اینکه به تفریط دچار شود.
علی(ع) با عین الله؛ چشم خداوند که از اول تا آخر خلقت را نگاه می کند، می گوید نمی بینم!
شک نکنید که افراط ها همیشه تفریط بدنبال دارد، یقین بدانید. ابراز محبت های افراطی، افراط در دوستی، روابط فامیلی، روابط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ...هر جا افرط دیدی، یقین بدان پشتش تفریط است.تفرقه ی جسمی، روحی و عاطفی شیعیان.تمرین صدق و راستی و ولایت پذیری و همدلی از اعمال شعبان است . تمرین دوری از عصیبت و تعصب و بازگشت به منطق و فرامین الهی . جامعه ما مردش هست ؟ خب یااااا علی
امام زمان(عج) در توقیعی خطاب به شیخ مفید فرمودند:
اگر شیعیان ما در وفا به عهدی که به گردن آن ها بود، یک دل و یک صدا بودند، هرگز یمن دیدار ما از آن ها به تاخیر نمی افتاد. ما را از آنان حبس نمی کند مگر آنچه از اعمال ناپسند آن ها به ما می رسد و ما از آنها چنین انتظاری را نداشتیم.
یک دل یعنی همانقدری که تو برای خودت اهمیت داری، برای بغل دستی و نفر جلویی و پشت سری هم اهمیت قائل باشی.
بعد از یک دل فرمودند یک صدا؛ اگر شیعیان یک دلی شان را اعلام می کردند: یا اهل العالم ! علیکم بالجماعات.
من رفتم تا رمضان مشهد . حتما حتما دعا گوی همه هستم . اومدم کامنتا رو می بینم . حلااااااااااااااالم کنید . ارادتمند و کوچیک همه تونم